Blog 6 juli 2018

Week 4 en 5: de tussenstand

Het waren drukke weken, dit was te merken met hardlopen. Ik heb een zwaar half jaar achter de rug met veel werken en trainen. Conditioneel voel ik me opperbest, alleen de spierpijn verdwijnt niet helemaal meer uit mijn benen. Tijd dus om even wat rust te nemen en over een paar weken de training weer te starten om eind augustus nog even te vlammen. Ook wil ik weten wat mijn dieet voor uitwerking heeft op het hardlopen. Daar ben ik nu eigenlijk nog niet echt achter.

De krachttraining die ik tegenwoordig wat vaker doe, gaat geweldig. Ik kan oefeningen ineens zwaarder doen en meer herhalingen maken. Een heel bijzonder resultaat, dat ik met een vegan-dieet niet meteen verwacht had. Vorige week heb ik ook alle testen herhaald, die ik op 1 juni had gedaan. Oftewel; bloeddruk, gewicht, vetpercentage, visceraal vet. Mijn bloeddruk was ietsje gezakt (het was 107-68 met hartslag 43, nu 103-65 met hartslag 38). Mijn gewicht was 400 gram gezakt naar 69,5 kg, mijn vetpercentage van 7,8% naar 7%. Bij de gemiddelde Nederlander zouden dit eigenlijk geweldige resultaten zijn. Ik zal ervoor moeten waken dat ik niet lichter wordt en mijn bloeddruk te laag wordt.

Doordat ik nagenoeg geen brood eet en veel groente en fruit, krijg ik niet veel zout binnen. Dit kan veel invloed hebben op de bloeddruk. Met hardlopen raak ik wel veel zout kwijt door transpiratie, dus ik voeg regelmatig Keltisch zeezout toe aan gerechten die ik maak. Misschien moet ik er dus zelfs nog wat meer van gebruiken. Naast dit alles voel ik me verder eigenlijk prima. Ik voel me vooral ook schoon van binnen en dat is een prettig gevoel.

Komende week wil ik weer wat inspiratie op gaan doen, dus ik heb maar wat ideeën in huis gehaald:

20180630_094348

Kortom, er is nog genoeg keuze qua eten voor de veganist. De natuur heeft zoveel te bieden, en vooral ook heel veel smaken.

Vitale groet,

Richard Wuisman.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *